Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Långlöpning i kylan

Publicerad 2014-01-29 17:37:00 i marathon

Med en sambo som är dyngförkyld så vill jag helst inte vara hemma med honom och riskera att smittas. Jag håller mig borta från honom så mycket som möjligt och gärna utomhus.

Igår efter jobbet blev det först en liten powernap, lite mat och även fast termometern visade -17 så klädde jag på mig icebugs och mina varmaste, smidigaste löparkläder.

Trampade på i skaplig fart, med bra musik och Endomondo som under löpningens gång berättade kilometertid. När Endomono slutade fungera då telefonen dog efter ca 7,5 km löpning så vet jag tyvärr inte riktigt vad den totala distansen slutade på.
Hade pulsklockan på mig så jag vet att jag iallafall var ute i 1tim 14min och med den snitthastighet som jag hade på de första 7km så borde det ha blivit kring 12km löpning trots sträng kyla.

Tacka vet jag buffen, min allra bästa vän både när det är kallt och lite varmare väder. Det finns så otroligt många användingsområden, allt från halsduk, pannband till mössa. Igår fick den agera vindskydd för kinder och även som ett litet filter för att slippa dra ner alltför mycket kall luft i lungorna. Ögonfransar frös ihop på vägen och jag såg nog mer ut som ett snömonster än en hurtig löpare.

Var tvungen att någonstans mitt på vägen dra på smilbanden då jag faktiskt insåg att jag kan löpa utan smärta. Att jag kan springa längre än 2km. Att jag kan springa precis så mycket jag vill utan att mina knän sätter gränserna.

När jag kom hem kvittrade jag som en fågel, otroligt nöjd över min prestation!

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2014-02-08 06:49:57

Den känslan
Obeskrivlig

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-26 21:14:16

Och du
I did it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela