Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Mot halvmarathon

Publicerad 2014-01-17 14:48:00 i marathon

Första riktiga steget mot att klara alla mina mål togs i tisdags.

Trotsade kylan, knöt på mig icebugsen och sen var det bara att plugga i musik och starta endomondo.

Jag har sprungit lite grann lite till och från, minst 2 pass i veckan iallafall, men jag har sällan sprungit längre än 5-6km, planen för tisdagens pass var att det skulle bli en längre distans.

I och med att de lopp som jag satsar på är av längre sträcka så tänkte jag nu att jag skulle börja vänja kropp, hjärta och lungor vid en lämplig fart.
Kroppen kändes riktigt pigg och fräsch, knäna fungerade helt utan smärta och andhämtningen var under kontroll.
Väl hemma igen så konstaterade jag att jag just slutfört 10km på 58,44min och att jag faktiskt hade kunnat springa många kilometer till.
Snabbaste kilometern gick på 05:45 och snitthastighet på milen blev 6:05min/km

Tycker att det är helt okej fart med tanke på att det var första långa passet och det känns otroligt inspirerande att fortsätta på den här vägen när ändå kroppen kändes så pass fräsch som den kändes.

Ikväll blir det ett till pass, antingen ute (beroende på kylan) eller någon timme på racercykeln som är uppmonterad på en trainer.
Imorgon stundar troligtvis ett crossfitpass :)

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2014-01-18 08:49:32

Bra jobbat men du, skynda långsamt!
Flåset kommer före fästen och senor så alla våra rehabtips är fortfarande giltiga!

Sv. jag känner av mitt knä men det funkar! Såå tacksam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela