Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Backintervaller

Publicerad 2014-01-27 23:19:33 i Allmänt

Ja, som ni läste i rubriken så fick kvällens pass bli intervaller i backe.
Hittade igen en lagomt brant backe som var 70meter lång på ett ungefär. Tanken var att hjärta och lungor skulle få arbeta och det fick de definitivt göra.
10 intervaller i så nära maxfart som möjligt, lite svårt att hålla ett jämnt tempo då det låg nysnö som släppte under fötterna ibland. Vilan och återhämtningen blev promenad nerför backen.

Påhejad av en liten tjej som stod och skrek samt att hon också gjorde några rusher var kvällens höjdpunkt och jag lämnade backen med ett leende på läpparna.
Joggade ner i skaplig fart och väl hemma hade jag fått ihop närmare 6km.



Mycket nöjd med dagens pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela