Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Morgonträning

Publicerad 2014-03-07 08:14:34 i Allmänt

När man vaknar 5min innan väckarklockan ringer då är det inte lönt att lägga sig och försöka sova en stund till.
Jag brukar i vanliga fall snooza lite för länge och totalt kanske det blir från 06:00 - 06:40, men jag kunde för allt i världen inte somna om idag.

Nu var klockan 05:55, låg och funderade ett tag på om jag skulle ligga kvar och se tv eller om jag skulle göra bort dagens träning. Hoppade (läs: kravlade) upp ur sängen, plockade fram kläder och sen smög jag ut så att inte sambon skulle vakna.
Duggregn och halkigt från nattens kyla.
Lite tunga ben och ett huvud som låg kvar på kudden.
Blev ändå 20min löpning i hyfsad fart, skulle gissa på att jag knappt hann 4km.
Mycket skönt att göra bort dagens träning innan jobbet, då kan jag med gott samvete ligga i soffan hela kvällen.

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela