Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Det går bra nu!

Publicerad 2014-01-24 09:00:02 i Träning

Jag håller i träningen än så länge. Och det känns bra.
Känns bra i både huvud och kropp. Jag blir piggare och gladare.

I måndags blev det ett boxfys pass där det var mycket tabathaintervaller (jobba 20sek- vila 10sek, totalt 4min) i olika former.
Sen blev det en hel del slag, både på mitsar och på säck.

Långprommis i tisdags.
Vilodag i onsdags och igår blev det ett snabbare löppass.
Vet dock inte hur långt/kort det blev då Endomondo slutade mitt i.
Men med en total löptid på 25 minuter så skulle jag kunna gissa att jag fick ihop runt 5km.
Det kändes bra, kroppen kändes pigg, lite ont i vaderna men hjärta och lungor fick jobba i -8 grader.

Ikväll ser jag framemot en mysig jacuzzi och bastukväll tillsammans med kompisar.
Morgondagen kommer att spenderas i skogen då jag och mitt hjärta ska hjälpa svärfar att ta ner en del träd och röja lite efter de höststormar som dragit förbi här i norr.
Förhoppningsvis så är badtunnan uppvärmd till kvällen så att en öm kropp kan få lite kärlek.

Full rulle i helgen med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela