Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Att fatta beslut

Publicerad 2013-10-04 12:11:23 i Fotboll

Det har såklart varit många turer fram och tillbaka med hur jag skulle tänka och göra med min fotbollskarriär.
Det där med att vela är aldrig bra, det bara maler i huvudet och kroppen och oron växer och växer.

Det är många aspekter som spelat in på att jag tagit beslutet att sluta med fotbollen.
Men det var tillslut ett ganska enkelt val när jag hade funderat och funderat igen.

Jag vill kunna vara aktiv på min fritid, jag vill kunna leka med mina barn, jag vill kunna gå när jag är 40, jag vill kunna leva ett bra liv.
Fotbollen är inte allt. Det har jag insett sisådär 3 år senare.

Även fast det vissa dagar fortfarande fälls tårar över en karriär som inte slutade som jag ville, så känns det skönt att ha tagit ett beslut.
Ett beslut som jag kommer att vara mycket nöjd över i framtiden.

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-10-09 18:28:08

Svårt och modigt

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-10-10 19:53:28

Tufft men kokt beslut.
Känns det rätt är det rätt!


Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-11-06 06:43:59

Mina bästa förkylnings-stoppar-tips:
Vila vatten värme
Strikt anti-inflammatorisk och basisk kost dvs massor m frukt och grönt samt rena ekologiska proteinkällor som ägg, lax, kyckling.
Inga mjölk- och spannmålsprodukter.
Pimpa med ingefärsavkok m honung, timjan, pepparmynta.
Kan jang och echinacea
Kabel och gurkmeja
C-vitamin och vitlök

Tänk och prata bara om hälsa, styrka och glädje

Krya!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-06 06:44:35

No sugar...
Rena bränslet på förkylnings-brasan!

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-11-06 06:46:13

Dela ingefäran i tumstor bit och skala och skiva.
Koka upp under lock i 1 1/2 liter vatten.
Drag kastrullen åt sidan och lägg i timjan och pepparmynta.
Sätt på locket igen och låt dra i 15-20 min.
Lyft ur örterna med en gaffel och lägg i komposten!
Njut med honung.

Andas gärna in ångorna, de lindrar.
Samma brygd hjälper mot mensbesvär märkligt nog!

När du är sugen på nästa kopp, häll i lite vatten och koka upp igen. Denna gång behöver du inte lägga i ngt nytt. Ingefäran ligger kvar och har tagit åt sig det som behövs.

Efter ett dygn ungefär brukar jag dricka upp det sista, slänga ingefäran och göra ny sats.

Get well soon

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-12-04 07:00:00

Hej där
Hur mår du?

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-12-24 08:50:40

God jul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela