Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Känsliga läsare varnas för äckliga bilder!

Publicerad 2011-03-03 15:53:19 i Efter operationen

Jag själv tycker inte att bilderna är äckliga, jag är mest fascinerad över hur man kan göra så mycket genom så små hål!

Jag fick några kommentarer om tidigare bilder som jag lagt upp på mitt knä där folk tyckte att det såg otäckt ut, så nu varnar jag! Vill man inte se så är det bara att skynda sig att bläddra längre ner i min blogg!



Jag sitter ner på golvet så därför ser mina fötter lite konstiga ut!

Har ringat in de 3 ärr som syns på bilden och ytterligare ett ärr finns ungefär rakt ovanför pilen. Man ser att mitt knä är lite svullet och efter insidan på vaden, ner mot foten, så är det gult där blödningen hamnat. Är även blå/lila på fotknölen men det tror jag inte syns så väl på denna bild..



Här är en närbild på det långa snittet som de gjorde för att ta senorna från baksida lår, som ni ser så har jag inga stygn utan det ser mer ut som ett skärsår som läkt ihop av sig själv. Tror att detta ärr inte alls kommer att synas så himla mycket när det väl har läkt!


Blödningen i knävecket!

Att man kan bli så himla nojjig över när det känns konstigt i knäet. Ibland så är det någonting som "flyttar" på sig inne i knäet när jag böjer ihop det, troligvis vätska, men jag blir ju orolig. Ibland så smålåser sig knäet lite grann och jag måste göra om rörelsen från början för att få ut det. Jag hade ju inga skador på meniskerna, men lite fundersam börjar man ju bli. Ibland knäpper det i knäet och då undrar jag över det.
Men det gör inte ont och det känns bra, så då är det nog ingen fara!!

KRAMAR :)

Kommentarer

Postat av: Sebbe

Publicerad 2011-03-03 16:26:57

Ångrar lite att jag klickade in på din blogg nu :P hela det här inlägget rymdes i min internetruta så jag kunde inte ångra mig direkt sen ^^ Seriöst, tycker väldigt synd om dig! Unnar dig verkligen att bli helt frisk sen!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-03-03 20:16:38

Ja en kram kan glädja mer än vad man tror!

Tack! Skickar en stor kram tillbaka och önskar dig lycka till med;)



Ditt knä och dina sår ser fina ut förresten:)!

Postat av: Zandra

Publicerad 2011-03-04 08:20:30

Men oj! det läker ju ihop fint!

det är riktigt fascinerande vad man kan göra med knäet utan att det ser så värst mycket ut på utsidan.

Postat av: Violet

Publicerad 2011-03-04 18:04:48

Åh vad skönt att slippa stygn. Det verkar läka ihop rätt fint!



Lycka till! :)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela