Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

3 MÅNADER

Publicerad 2011-05-16 18:49:47 i Efter operationen

Idag är det exakt 3 månader sedan operationen av mitt främre korsband gjordes! :)

Helt otroligt att tiden har gått så sjukt snabbt... men det känns nästan som att jag aldrig gjort illa mig och det enda som vittnar om en operation är ärren på mitt högra knä. Skulle inte de vara där så skulle jag nog tvivla på om jag verkligen opererat mig!

Känner inte av knäet speciellt mycket. Bara när jag försöker att sitta på knä eller att sitta på huk. Det går liksom inte att böja ihop hela vägen som jag skulle vilja göra.. men det kommer väl det också med tiden!

Ikväll blir det ett rent styrkepass för benen. Draken, benböj, benpress, balansplatta och tåhävningar samt lite hopp. Har varit ute på en långpromenad med vovven tidigare idag och körde ett löppass igår, så därför blir det bara styrka!

Idag har jag annars varit i köket hela dagen. Har bakat blåbärsbullar tillsammans med mamma, gjorde en sockerpasta som jag ska garnera en tårta med, bakade sockerkringlor och sen har jag gjort rårakor till middag. 

Imorgon fyller jag år så då ska jag ha lite främmande. Jag är ledig mitt på dagen från jobb och då kommer mormor och morfar, min fd dagmamma och ev hennes man och kanske en till. Så det ska nog bli trevligt! :)

Kram på er så ska jag fortsätta att förbereda inför imorgon!

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2011-05-18 18:44:47

Grattis i efterskott :D



Kämpa vidare med knäet!! ;)

Postat av: Jessico

Publicerad 2011-05-24 22:36:24

Hej Jempa!

Jättekul o intressant att få läsa din blogg om korsbandskadan:) Jag har själv lyckats riva sönder mitt korsband o hoppas att jag ska få opereras snart.. Det låter ju hur grymt som helst att du är så bra redan efter 3 månader! Jag har ingen aning om hur jag ska planera mitt liv efter opererationen... Jag funderar på om jag borde börja plugga ifall jag måste vara sjukskriven jättelänge o inte klarar att arbeta. Hur länge va du sjukskriven? När började du jobba o hur mkt kunde du jobba då? Det låter som du är riktigt duktig med o träna... Hur mkt träning blir det ungefär på en vecka?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela