Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag och mitt vågiga korsband

Publicerad 2011-11-23 12:46:15 i Efter operationen

Efter det att jag pajade min menisk i juni så är mitt nya korsband lite uttänjt.
Det vet jag om och det har inte bekymrat mig speciellt mycket.
Nu börjar jag märka av att det inte är lika tajt som tidigare, när knäet sväller under eller efter olika aktiviteter så känner jag att det blir instabilt.
Absolut inte lika mycket som när det var helt av, men det glappar lite.
Brukar tejpa med tygtejp just under knäskålen och det fungerar faktiskt ganska bra.

Nu funderar jag på om man ska få en ortos utprovad och om det kanske hjälper.
För efter/under varje promenad, gympass, löpning, pingis, dans eller vad det nu kan vara så sväller knäet!

Kanske en fråga att ta upp med min sjukgymnast och se om jag kan få någon hjälp via honom, han kan ju mycket mer om sånt här än vad jag kan!

Långpromenad väntar i eftermiddag iallafall, har fortfarande träningsvärk sen mitt äckligt jobbiga löppass så ska försöka att få det ur kroppen... Bra tränad!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-11-23 16:19:18

Ortos kan ju också vara skönt mentalt om det känns som att man inte vågar lita på knäet. Jag älskade min sportortos i somras!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela