Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jihoooooo!!

Publicerad 2011-11-21 09:14:18 i En bra dag

Jag har ännu en gång provat på någonting nytt och denna gång gällde det styrdans ute på lokal i form av bugg och foxtrot.
Här kommer en liiiiiten rapport om hur det var!

Rapport från fredagens dans till Shake på Ersboda Folkets Hus 21.00-01.00...

En nervös, förväntansfull och ännu mer nervös Jempa knöt på sig skorna, satte på sitt mest charmiga leende i hopp om att någon stackare skulle vilja dansa med en rookie som jag! Jag hade i förebyggande syfte tejpat knäet för lite mer stabilitet och lite psykisk fördel.

Reglerna hade jag gått igenom tillsammans med tjejen i laget som jag följde dit med. 

Första danserna fick jag tillsammans med en kompis till lagkompisen, tack o lov så var han duktig på att dansa och lärde mig lite grundsteg i både foxtrot och bugg. Men jag hade ändå mycket kvar att lära och det var svårt att komma ihåg alla turer och att följa takten i buggen...

Sen fick fröken Boman dansa med riktiga stolpskott som körde samma runda, sjöng i örat på mig och ville bjuda ut mig på fika samt ha mitt nummer, men där blev det stopp.
En turk som luktade urk blev snabbt ratad!

Många var väldigt duktiga och jag fick faktiskt många tips och lite beröm också, jag hade visst talang för dans? Undrar om det var sant eller om de bara sa det för att vara snäll?!

Det var en riktigt trevlig kväll som slutade med att jag duschade av mig all svett och parfym när jag kom hem och sen fortsatte jag att dansa vidare i sömnen!
Definitivt inte det sista gången som jag var på dans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela