Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nu, nu är jag taggad igen!

Publicerad 2011-10-19 12:54:50 i Efter operationen

Vilken stor skillnad lite styrka kan göra!
Jag har haft ont i mitt opererade knä varje dag sen meniskoperationen, iallafall under promenader och lätt jogging.
Jag var riktigt omotiverad att ta tag i rehaben igen efter op och därför har jag slarvat lite för mycket.. Jag har kört det som jag tycker är roligt även om det innebär smärta. Tex löpning.

Nu har jag kört lite benböj mot en vägg med en pilatesboll bakom ryggen. Och bara efter några få repetitionerna så känner jag hur annorlunda knäet känns.
Inte alls lika mycket smärta och jag klarar av att springa/promenera längre och längre!
Skönt att känna att den lilla träningen gör så stor skillnad, då blir jag ju mycket mer motiverad när jag inser att det fungerar! Så nu ska jag verkligen ta tag i träningen på riktigt och sikta på att kunna göra det jag vill utan att behöva känna mig begränsadpga mitt knä.

Siktar på att kunna vara med laget på de gemensamma fysträningarna och bygga upp konditionen igen, sen får vi se om det blir mer fotboll eller om jag känner mig nöjd!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-10-19 15:06:33

Jamenvisst ingen blir glad av rehab. Det är därför man behöver paketera den väl med annat godis som tex Kettlebell o yoga i mitt fall! Det är ungefär som att gömma medicin i chokladpudding! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela