Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Triathlon àla Jempa

Publicerad 2011-10-04 19:38:35 i Efter operationen

Passade på att fara på gymmet medan lillasyster var hos tandläkaren!

Första gymbesöket efter meniskoperationen och jag måste försöka börja lugnt och stilla.
Har joggat på fotbollsplanen 2 gånger tidigare och efter asfalt 2 gånger.

Så idag körde jag:
10 min på löpbandet 7km/h
10 min på crosstrainern
10 min i roddmaskinen
Sen blev det ben, armar, mage och rygg (alltså hela kroppen)

Om några veckor så ska det bli ett längre triathlon med högre hastighet på allt.
Men det får vänta tills jag börjar vänja knäet vid att springa igen och klara av alla stötar.
Lyckades inte springa många steg sen menisken kraschade den 21 juni.

Är underbart trött i kroppen och det blir bara en lugn kväll.
Kanelbulle har såklart redan avnjutits, 2 stycken tillochmed, MUMS!

KRAM på er!

TACK ÄN EN GÅNG FÖR ALLA PEPPANDE KOMMENTARER :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela