Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dagen efter och jag mår kalasbra!

Publicerad 2011-09-21 19:48:35 i Efter operationen

Kunde sova riktigt underbart i natt faktiskt. Hade väl räknat med att vakna flera gånger iallafall och känna obehag i knäet. Men icket!

Har varit på små promenader idag, inte så långa, men kanske 2,5km totalt. Jag tänker ta det riktigt lugnt nu från början och låta allting ta den tid det tar!

Har inte speciellt ont, men det stramar lite baksidan när jag går och det gör lite ont på insidan där han klippte bort menisken. Men jag har inte ont när jag bara sitter eller ligger och det är ju skönt!

"Skvalpandet" i knäet är nästan borta nu och det känns mycket bra. Det gjorde inte ont utan var mest obehagligt och lite i vägen när jag skulle räta ut och böja på knäet. Får väl se om det kommer tillbaka när jag vilat lite och haft benet i högläge.

Gick på promenad och fikade hos min fd dagmamma som bor ca 800meter hemifrån och innan jag gick dit så tog jag en diklofenak och 2 alvedon. Jag var så jäkla nära att somna när jag var där och fikade. Var tvungen att gå hem och lägga mig och sova. Slocknade direkt och sov i 2 timmar. Skönt!

Var och tittade på lagets fotbollsträning och jag tror att många blev shockade över att jag var där redan idag och går såpass bra som jag gör. Frågade även vår materialare som även är sjuksköterska och han sa att det inte var någon fara och att kroppen skulle ta upp vätskan allt eftersom.

Annars blir det bara en mycket lugn kväll med benet i högläge!

KRAM!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2014-09-10 07:16:34

Vad kul att läsa din blogg om meniskoperationen! Sitter just nu hemma efter att ha blivit opererad igår. Är ganska smärtfri men stel. Det skvalpar i mitt knä också, vilket faktiskt var anledningen till att jag halkade in på din blogg. Otroligt obehagligt. Låter som en kombination av vatten som åker ner i ett avlopp och en mage som kurrar. Skönt att höra att det går över!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela