Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Vadproblem

Publicerad 2012-02-16 23:38:17 i Efter operationen

Jag har fått så ont i min vänstra vad,
alltså i det friska benet.

Jag har haft lite små ont, typ träningsvärk,
lite till och från i några veckor.

Men efter tisdagens träning där det blev
mängder med hopp över häckar och efter 
utomhuslöpningen igår med snabba ryck
och lite längre intervaller så är min stackars
vad inte vad den borde vara.
Jag kände under löpningen att det gjorde ont
och klev av under intervallerna,
men idag är det ont även efter massage
och ordentlig uppvärmning.

Funderar på om det är en överansträngning
eftersom att jag är starkare i vänster ben.
Musklerna i det benet får alltid ta det största
arbetet när det gäller hopp, snabba start och
stopp, vändningar och riktningsförändringar.

Jag har slarvat med att vila, men jag tror
att alla hopp i tisdags ligger bakom det mesta.

Nu kör jag med massage, liniment, stretch
och antiinflammatoriskt för att se om det kan
hjälpa med att få igång blodcirkulationen och
göra så att jag kan promenera normalt iallafall.

Återkommer med info om vilka framsteg som
görs i denna lilla ofrivilliga vila.

Låter det som en överansträngning kanske?!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-02-18 09:46:44

Hoppa häck! Himmel! Du är grym! Jag tropr inte det är ngt annat än att kroppen knorrar lite av ovana och press! Det ger sig snart ska du se! Du är ju ung och frisk! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela