Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ajaj Ojoj

Publicerad 2012-07-15 13:46:30 i Knäskadan

Jag hjälpte en lagkamrat att måla om i hennes kök igår, det blev väldigt bra.
Från grått och rött till vitt, men det behövs ett eller två varv till innan det är färdigt.
 
Det blev många olämpliga ställningar och klivande upp och ner på en pall.
Hade så ont så ont i mitt knä när jag kom hem igen att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till, och som inte smärtan i knäet var nog så fick jag även världens huvudvärk.
Kroppen protesterade på flera sätt och jag fick ställa in mina planer att umgås med några tjejer igår kväll.
 
Efter middagen sov jag en timme och sen somnade jag halv 11 och vaknade halv 10 imorse.
Någonting är inte riktigt rätt i kroppen.
 
Idag har jag kört ett duathlon, först joggade jag 1.5km på 11min och sen var jag ute på cykelorientering i 2,4 mil och 1h19min.
Nu har jag bara 7 kontroller kvar att plocka. 
Att cykla funkar alldeles utmärkt med knäet, känner inte av det mer än lite grann efteråt då det kan smärta lite eller protestera och svälla. Men annars så går det väldigt bra!
 
Snart är det bara 2 veckor kvar tills jag får träffa ortopeden och fram tills dess är det riktig hårdkörning på gymmet som gäller!
Styrka, bygga muskler, bli starkare, bättre, tuffare.
Visa ortopeden att jag gjort mitt bästa för att reparera skadan, men att det inte räcker att jag ser ut som hulken eller har lår som Anja Pärson, det är någonting mekaniskt som inte fungerar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela