Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Glad midsommar!

Publicerad 2012-06-23 12:35:46 i Efter operationen

Jag hoppas att alla har haft en fantastisk midsommarhelg så här långt!
Jag har det helt underbart, njuter av god mat, trevligt sällskap, otroligt vackert väder och av lugnet!

Jag vågade mig aldrig på att dansa runt midsommarstången igår eftersom att jag inte alls litar på mitt knä. Det är fortfarande väldigt instabilt, ömt och inte alls på min sida. Jag lyckas inte heller få ut knäet så att det blir normal gång, någonting på insidan bråkar och ömmar med mig, troligtvis den inre menisken.

Jag var ute på en cykeltur nu på morgonen och oj vad skönt det är att kunna träna någonting iallafall, börjar snart bli sådär slö, tråkig och sur som jag blir när jag inte kan träna...
Så nu ska jag försöka att cykla så mycket som möjligt, både för att göra av med den överskottsenergin som finns och för att underhålla musklerna.

Det ska bli spännande att se vad ortopeden säger på tisdag, för jag känner ju att det inte är bra alls. Och det kanske ni som vågade se filmen också kan intyga, ett helt knä ska inte kunna glappa sådär mycket,
Min pappa är ju lite intresserad av knän och skador eftersom att han själv slitit sönder båda knäna, så han gjorde en draglåda på mig imorse och sa på en gång att det inte kändes bra... Jätteglappt är det ju!

Men, det mesta brukar lösa sig förr eller senare, så jag hoppas att ortopeden kan hjälpa mig. Ska också bli kollad av lagets sjukgymnast som kanske har någonting att säga till om i rehab och operationssyfte.

Nu ska jag cykla in till byn där det hålls den årliga roddstafetten i Vindelälven mellan byarna.

Ett jättelitet inlägg, men jag uppdaterar mer och vettigare när jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela