Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Kaffedetox

Publicerad 2012-11-23 12:59:01 i Allmänt

Jag är en sån som sällan druckit kaffe.
Men när man börjar jobba och då det är fikadags så har jag lärt mig att dricka kaffe och kan även tycka att det är gott med en kopp lite nu och då.

I vanliga fall så blir det 2-3 koppar kaffe/dag under arbetsveckan, på helgen blir det betydligt mindre. Ibland 1 och ibland ingen...

Nu har jag haft uppehåll med kaffedrickandet i 3 dagar pga en strulande mage och en känsla av magkatarr.
Dag 1 utan kaffe gick bra, var lite trött och seg.
Dag 2 världens jäkla huvudvärk som aldrig ville gå över, kände mig smått bakis
Dag 3 lite lätt huvudvärk lite till och från

Helt otroligt att kroppen och huvudet kan bli så himla beroende av att få i sig av det där koffeinet, kan absolut inte vara speciellt nyttigt!
Och att det sen tar flera dagar för kroppen att vänja sig utan det där koffeinet...
Nu ska jag hålla upp med kaffet några fler dagar till kroppen börjar vara normal och sen kanske fundera över varför jag dricker kaffe.
Är det bara för att det är gott eller är det som en drog?

Nyttigt kan det iallafall inte vara när kroppen reagerar på det sättet!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-11-24 14:17:19

Kaffe är socialdricka enligt min mening. Samma sak händer mig då jag inte dricker kaffe. Så inte kan det vara nyttigt heller. Förstår inte varför jag började....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela