Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tips från sjukgymnasten om träning för icke existerande baksidor!

Publicerad 2012-10-01 19:33:59 i Efter operationen

Höftlyft tar ju som attan på baksida lår och rumpa men efter att man tränat de ett tag så räcker inte riktigt egna kroppen som belastning och man måste då ligga och mata hur många som helst för att det ska ta någonting.

Jag kör höftlyft för brinnande livet för att försöka få bukt med mina trasiga baksidor.
Känner att det blir bättre och bättre för varje gång och nu börjar jag vara där att det går liiite för lätt.

Tipset då från sjukgymnasten var då att flytta fötterna längre ut från rumpan och jäklar vilken skillnad bara ett par centimeter kan göra.
Nu känns det riktigt mycket när jag gör höftlyften och 3 x 15 är alldeles utmärkt antal.

Vill man sen försvåra övningen ännu mer när man känner sig tillräckligt stark så kan man gå över och göra höftlyften på bara ett ben och även där flytta foten längre ut från rumpan för att göra det lite tyngre och svårare.

Som sista riktiga utmaning så tar man en låg plint eller ännu hellre en hård boll och gör höftlyft med ett ben på.
Även där så försvårar man det genom att flytta foten längre ut från rumpan.

Jag kommer att köra denna övning och förhoppningsvis är det min räddning mot mina svaga baksidor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på jenniferboman@hotmail.com

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela