Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

En dag med promenader

Publicerad 2012-09-20 18:42:42 i Efter operationen

Imorse blev det längdrekord på promenaden, 2,5km tillsammans med hunden och bästa grannen som sällskap.

Sen en färd till stan tillsammans med mormor och hennes syster där det blev lite shopping och fika.
Så himla mysigt, trevligt och underbart att umgås med dessa damer och jag njuter i deras sällskap.

Kom hem igen och hunden ville ju såklart ut på promenad igen!
Tog cykeln och cyklade iväg mot den gamla sågen i Vännfors och mot min favorit löprunda.
Sen gick jag och hunden slingan som är 3km lång och tillsist cyklade vi hem igen.

Det blev inte mer än 5km totalt med både cykling och promenad, men det tog 80 minuter...
Promenaden i skogen efter småstigar gick inte alls snabbt, men jag ser det som väldigt bra träning där fokus hela tiden måste vara där jag sätter fötterna.
Lyckades sparka in i en liten rot idag och det smärtade otroligt mycket genom hela benet, vet inte varför det gör så jäkla ont just då.

Nu har jag bakat en kaka till storasyrrans födelsedag och ska strax ta en sista promenad mot gymmet och köra ett rejält rehab och överkroppspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela