Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Knä update

Publicerad 2012-09-17 20:49:44 i Efter operationen

Det känns faktiskt riktigt bra i båda benen, oförskämt bra faktiskt!

Har ont flera gånger om dagen i knäet, men ingen smärta som håller i sig konstant. Det sväller om jag ansträngt mig för mycket, men annars är vi kompisar jag och mina knän!

Cyklar utan större problem, dock i lugn takt, utan större motstånd och uppförsbackar. Men det blir 10-60 min varje dag iallafall.

Promenerar utan större bekymmer. Det går inte snabbt och inte långt, men det går.

Kör all träning enligt programmet. Varken mer eller mindre och det fungerar utan större problem.

Saknar känsel på halva vänster underben efter operationen. Lite läskigt och obehagligt men förhoppningsvis så kommer den tillbaka, annars så behöver man väl ingen känsel just där.

Är väldigt öm runt ärren, på låret och även i både smalbenet och lårbenet. Sparkade in i någonting idag och det ilade genom hela benet.
Det kommer också att gå över hoppas jag!

Har nästan full sträckning men bara drygt 90 graders böjning.

Ja, en liten uppdatering 3 veckor efter operationen!

Kommentarer

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-09-18 19:26:58

Hätligt Jempa! Vad glad jag blir att det går bra. Kramisar

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-09-18 19:27:55

Härligt skulle jag ju skriva;)

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-09-18 20:35:45

Bra jobbat! :)
Skönt att det gått så mycket framåt med ditt slit. Hejar på dig!

Postat av: Evelina Kvick

Publicerad 2012-09-19 20:52:48

Du är duktig som jobbar på!
Är det normalt med 90 graders böjning nu? Knappt två veckor kvar för mig nu och jag börjar bli ännu mer nervös, vet inte om jag är redo för att göra operationen igen. Suck :/ Är sjukt rädd för all smärta. Vad har varit tuffast tycker du nu efter andra operationen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela