Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Målbilder

Publicerad 2012-09-19 21:14:05 i Efter operationen

Jag har två mål som jag siktar mot och som driver mig framåt att göra all den träning som krävs.

För det första så vill jag få ett knä som klarar det jag vill att det ska göra.
Det kanske inte ska klara av fotbollsspel, men jag vill att det ska hålla för joggingturer, tennisspelande, fisketurer, skidåkning mm mm.
Jag kommer att lägga ner den tid jag kan och får för att fixa till detta en gång för alla!

Sen, kanske det tuffaste, svåraste och mest långdragna målet som jag vill klara av är att träna till min högra baksida som blev helt förstörd efter första korsbandsoperationen.
Jag har inte lyckats hitta igen den muskeln, får lätt kramp, blir otroligt stel, kan böja det nästan 90 grader om jag står upp, kan inte göra liggande bencurl, det sliter ofta till och är inte alls så som jag vill att den ska vara.

Så detta är mitt andra mål, kommer att behövas väldigt mycket träning och läkaren som opererade mig trodde att det skulle bli väldigt svårt att få min baksida bättre än vad den är idag om jag inte lyckats på nästan 2 år.
Men jag ska försöka och det känns som att jag nu har tid, ork och resurser att ge dessa obefintliga hamstringssenor en sista ärlig chans.

Siktar mot två stora, viktiga mål för mitt framtida liv. Och jag ska bara fixa detta!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-09-20 06:55:05

Och med din inställning kommer du klara det!!

Postat av: ela

Publicerad 2012-09-20 14:19:25

You can do it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela