Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sockerchock

Publicerad 2012-09-23 21:33:58 i Efter operationen

Har precis kommit hem från storasysters födelsedagsfirande och det blev både middag och fika.
Jag är väldigt svag för tårta och andra godsaker, men nu mår man väl kanske precis som man förtjänar efter lite för mycket av det goda. Sockerchock och nu helt utslagen i soffan framför tvn och Partaj.

Tur att jag har tränat lite grann idag iallafall, promenad i morse och sen ett pass på gymmet.
Det var en riktigt skön promenad och jag var ganska ensam ute.
Gymmandet gick däremot sämre, kände ingen större lust eller motivation att köra rehab, så det blev mera inriktat på armar idag. Bättre lycka imorgon istället!

Sen var jag och såg derbyt Gimonäs - Södra där Södra gick vinnande ur matchen med 3-1 och där kanske dagens roligaste var att en tjej i mitt lag gjorde comeback efter hennes korsbandsskada.
Stort Grattis till henne! :)
Det kändes senare under dagen att det blivit väldigt mycket aktivitet, kanske lite väl mycket. Men efter lite vila i soffan och benet i högläge så kändes det mycket bättre.

Jag skulle vilja göra allt jag vill utan att behöva tänka efter.
Jag vill promenera så långt jag vill och sen kunna gymma och cykla utan att det ska svälla eller göra ont.
Att inte behöva tänka efter och räkna minuter varje dag för att veta hur mycket jag kan göra senare under dagen.
Men jag kan ju göra mer och mer under dagarna utan att bli helt slut på, så det är ju framgångar det också!

Imorgon blir nog en väldigt bra dag hoppas jag!

Kommentarer

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-09-24 09:52:44

Ta´t lungt det kommer! Skynda långsamt är nog det bästa i längden. Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela