Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Södra har klarat sig utan korsbandsskador i år, eller?!

Publicerad 2012-09-24 18:28:05 i Efter operationen

I alla år som jag har varit i Umeå Södra så har alltid någon stackars spelare drabbats av en korsbandsskada.

Tragiskt och jag har många gånger funderat på varför dessa inträffar, är det träningsmängd, typ av träning, träningsupplägg eller bara fysiska egenskaper hos varje enskild person som varit orsakerna bakom.
Eller är det bara ren och skär otur.

Jag har hela året hållit tummarna för att detta ska bli året då Södra slipper en korsbandsskada bland sina spelare och jag tycker att det är så skönt att det inte har hänt under hela säsongen.

Men, jag kom på för bara någon dag sen att vi har ju faktiskt en korsbandsskada i laget och det är ju jag. Jag har funderat och varit glad så himla många gånger att vi klarat oss utan en sån tuff skada och själv är jag den drabbade. Har som sagt varit glad över att vi sluppit denna skada och det var bara för några dagar sedan som jag kom på att jag hade sjukt mycket fel!
Vet inte riktigt hur jag har tänkt där.

Det var min tur i år igen att vara den drabbade.

Undrar när det ska bli slut med årliga korsbandsskador i Umeå Södra?!
Kanske säsongen 2013...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela