Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Att cykla är det nya Jempa

Publicerad 2013-05-25 10:14:48 i

Jag är inte längre speciellt bra på att springa och då är det ju inte heller lika roligt att ta sig ut på löprundor.
Jag klarar inte alls så långa sträckor som jag vill och jag orkar inte heller springa så snabbt som jag vill.

I höstas köpte jag mig en riktig landsvägscykel men det är först nu i vår som jag köpt skor, pedaler och hjälm.

Vilken enorm frihet det är att i hög fart svischa förbi samhällen, byar, åkrar och fantastiskt fina landskap.
Man hinner se otroligt mycket och cykelsporten är som en egen liten familj, alla hejar på alla och alla hjälps åt.

Knäet funkar hur bra som helst och jag känner knappt av mina skador när jag sitter på sadeln.

Detta kanske är min nya sport när inte fotbollen längre fungerar!

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-06-20 08:15:29

Cykel is da shit!
Och du! Mitt nya korsband klarade Vätternrundan! ;)

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Publicerad 2013-06-20 08:15:30

Cykel is da shit!
Och du! Mitt nya korsband klarade Vätternrundan! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela