Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Kan äntligen pusta ut

Publicerad 2013-05-23 14:04:56 i Knäskadan

Puuuuuuuuuuuh...

Inget korsband, ingen menisk, inget ledband.
Allt i knäet är intakt hos min kära lillasyster.

Det är ju såklart helt underbara besked och en tung sten släppte från mitt hjärta när jag fick de goda nyheterna!

Allt är inte frid och fröjd och helt.
Hon har en fraktur i underbenet ungefär där korsbandet fäster, men det ska inte påverka korsbandets funktioner överhuvudtaget.
Hon slipper tackolov gips, men 6 veckor på kryckor och tillbaka på fotbollsplanen om ca 3 månader.

Det är ju skönt att slippa operation och ben läker ju av sig själv och det är ju betydligt bättre än mjukdels- och ledbandsskador!
Så ja, jag är otroligt lättad och nöjd över att det inte var någonting i knäet!!!!!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-05-23 17:31:42

Skönt!! Även om ett brutet ben inte är något roligt det heller är det betydligt bättre än dessa knäskador.

Krya på din syster

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-24 08:10:36

Åh vad skönt!! Verkligen tur i oturen!! Hoppas det går bra för dig med träningen och sambolivet och allt!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela